Diskuse

MHD zdarma? 6666 důvodů, proč se tím nikdo doopravdy nezabývá

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ty investice do nových vozů jste trochu netrefil(viz ForCity, desetinásobek ceny i ppruchovosti oproti wannám), jinak ale v zásadě souhlas.

0 0
možnosti

Také je velmi nepohodlné stát celou cestu, zvláště je li trat dlouhá celou hodinu, např. v Brně z Řečkovic do Bystrce, kdy se objíždí celé město. Autem je to nejen pohodlnější, ale podstatně rychlejší.

0 0
možnosti

J93a46n 89B53á65r21t32a

17. 1. 2014 15:54

Přesun lidí z aut do MHD není otázka ceny za dopravu. Zde jsou rozhodující úplně jiné faktory. A to hlavně dostupnost dopravy a doba cestování. A zde MHD prostě prohrává na celé čáře. Noční doprava je myslím jasná sama o sobě. Dlouhé intervaly a poměrně málo dopravně obsloužených míst. Jinak řečeno na spoustě míst v noci nic nejede. Noc nemusí přitom být noc doslova. Někde nic nejede už od pozdějších večerních hodin. Ani denní doprava ovšem není žádný med. Pokud např. cestujete z jedné okrajové části města do jiné okrajové části, MHD nejede přímo. Většinou je třeba několikrát přestoupit a to často ještě oklikou přes centrum (případně širší centrum). Co znamenají přestupy je myslím jasné. Jízdní řády jsou postaveny zpravidla tak, že navazující spoj odjíždí jednu až dvě minuty před příjezdem spoje, kterým přijíždíte. To znamená, že všude čekáte. Výsledkem pak je to, že 15 km jedete MHD hodinu a půl a autem 15 minut. A ušetřených 2,5 hodiny času denně už znamená hodně. 

Začít je třeba tady a nikoliv řešit to cenou.

3 0
možnosti
Foto

Nic zadarmo neexistuje. Pokud budete jezdit zadarmo MHD, tak si ji zaplatíte jinak, třeba formu daní.  I tak města na MHD doplácí.

3 0
možnosti

1. Jaké jsou celkové náklady na MHD v Praze (Brně)?

2. Jaké jsou tržby jízdného - vč. pokut (po odečtení nákladů na revizory)?

3. Vypočtěte to "malé" procento nákladů krytých tržbami  (ad 2 děleno ad 1 krát sto). Díky .

4. Oč se zvýší náklady MHD zvýšením přepravní kapacity řekněme o 25 % (pro ty cestující, kteří údajně přesednou z automobilů).

5. Zkuste si něco zjistit z českých a unijních zákonů. Například to, že podmínky pro všechny cestující (či jiné konzumenty služeb) nesmí být diskriminační. Že tedy mimopražští (mimobrněnští) nesmí mít jízdné nižší, než ostatní pasažéři.

2 0
možnosti
Foto

Vaše první 3 otázky si klidně můžete zjistit sám z běžně dostupných zdrojů. 

Ad 4; To nevím, o tom článek navíc není.

Ad 5; Já nic takového nenavrhuji. Tohle je otázka pro toho, kdo by něco podobného chtěl zavést. Nicméně stejně nemáte pravdu, viz. v článku uvedené příklady.

0 0
možnosti

Představa, že MHD zdarma přinutí mnoho lidí jet do práce MHD místo autem je zcela zcestná. Já mám dnes například náklady na cestu do práce autem 6x vyšší než je předplatné na MHD a i kdyby byla MHD zdarma, ji stejně použiji zcela mimořádně.

2 0
možnosti

K85a57r12e59l 75N63o12v68á85k

17. 1. 2014 10:57

Prý: "odpadá možnost úplně se zbavit přepravních kontrol, výroby a distribuce jízdních dokladů."

To evidentně nepůjde, pokud bude MHD pouze pro osoby s trvalým bydlištěm v Praze a to pouze pro ty nedlužící.

0 0
možnosti

však to také autor zmiňuje

0 0
možnosti

vaše tvrzení že..."Lidé by se přesunuli z osobních aut do MHD" ....je blbost....

1 3
možnosti

P10e15t46r 61P41á18l41k18a

17. 1. 2014 11:15

autor nic takového netvrdí.

Četl jste to vůbec nebo jste si na základě titulku předem vymyslel příspěvek a šup sem s ním?

1 0
možnosti

K41a33r74e27l 18N86o16v25á41k

17. 1. 2014 10:40

Tak MHD nemůže to být zdarma, protože strojvůdci a údržbáři budou chtít dostávat plat.

Dodavatelé elektrické energie, topení a náhradních dílů budou chtít dostat zaplaceno.

???

Otázka je tedy špatně položená.

Správně  otázka zní: " pro koho bude zdarma a kdo to (dobrovolně ?)zaplatí ?"

1 0
možnosti

ono by to bylo cyklické.....část by se opravdu do MHD asi přesunula, tím by se zlepšíla doprava auty, takže by zase víc lidí začalo těmi auty jezdit a tak pořád dokola

2 0
možnosti

V47i18t 23C13h12a67l73u44p15a

17. 1. 2014 10:39

Spíše nechápu výše pokuty za jízdu načerno. Troufám si říct, že je dnes vyšší než např. pokuta za překročení rychlosti o pár km/h v obci (dokonce často řeší policisti tyto přestupky jen domluvou s tím, že "příště" už to bude naostro za flastr). Stalo se snad někdy, že revizor řešil jízdu načerno pouze domluvou?? Ha há! to tak! Přitom černý pasažér nikoho neohrožuje ani neomezuje (pouze okrádá státní podnik, který ovšem si to "nakrade" zase jinde že). Naproti tomu těch 10km/h překročení rychlosti může zavinit smrt člověka.....

0 4
možnosti

..sorry...ale tady nejste poněkud...ale zcela mimo mísu....

2 0
možnosti