Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E74v21ž90e36n 22P43o55l22á18k 3878438641273

Ty investice do nových vozů jste trochu netrefil(viz ForCity, desetinásobek ceny i ppruchovosti oproti wannám), jinak ale v zásadě souhlas.

0/0
17.1.2014 20:42

M63i73r83o41s21l48a51v 38P70e36t72r 1722110278921

Také je velmi nepohodlné stát celou cestu, zvláště je li trat dlouhá celou hodinu, např. v Brně z Řečkovic do Bystrce, kdy se objíždí celé město. Autem je to nejen pohodlnější, ale podstatně rychlejší.

0/0
17.1.2014 17:30

J65a22n 33B91á35r91t38a 3350496398

Přesun lidí z aut do MHD není otázka ceny za dopravu. Zde jsou rozhodující úplně jiné faktory. A to hlavně dostupnost dopravy a doba cestování. A zde MHD prostě prohrává na celé čáře. Noční doprava je myslím jasná sama o sobě. Dlouhé intervaly a poměrně málo dopravně obsloužených míst. Jinak řečeno na spoustě míst v noci nic nejede. Noc nemusí přitom být noc doslova. Někde nic nejede už od pozdějších večerních hodin. Ani denní doprava ovšem není žádný med. Pokud např. cestujete z jedné okrajové části města do jiné okrajové části, MHD nejede přímo. Většinou je třeba několikrát přestoupit a to často ještě oklikou přes centrum (případně širší centrum). Co znamenají přestupy je myslím jasné. Jízdní řády jsou postaveny zpravidla tak, že navazující spoj odjíždí jednu až dvě minuty před příjezdem spoje, kterým přijíždíte. To znamená, že všude čekáte. Výsledkem pak je to, že 15 km jedete MHD hodinu a půl a autem 15 minut. A ušetřených 2,5 hodiny času denně už znamená hodně. 

Začít je třeba tady a nikoliv řešit to cenou.

+3/0
17.1.2014 15:54

J72i31ř86í 24K12i34n49d93l 2588577173647

Nic zadarmo neexistuje. Pokud budete jezdit zadarmo MHD, tak si ji zaplatíte jinak, třeba formu daní.  I tak města na MHD doplácí.

+3/0
17.1.2014 15:26

V39l64a52d19i61m13í84r 28H62r20u26b62ý 4567943634509

1. Jaké jsou celkové náklady na MHD v Praze (Brně)?

2. Jaké jsou tržby jízdného - vč. pokut (po odečtení nákladů na revizory)?

3. Vypočtěte to "malé" procento nákladů krytých tržbami  (ad 2 děleno ad 1 krát sto). Díky .

4. Oč se zvýší náklady MHD zvýšením přepravní kapacity řekněme o 25 % (pro ty cestující, kteří údajně přesednou z automobilů).

5. Zkuste si něco zjistit z českých a unijních zákonů. Například to, že podmínky pro všechny cestující (či jiné konzumenty služeb) nesmí být diskriminační. Že tedy mimopražští (mimobrněnští) nesmí mít jízdné nižší, než ostatní pasažéři.

+2/0
17.1.2014 14:43
Foto

R38o35b34e47r43t 11H47r26d64i24n68a 7112335770525

Vaše první 3 otázky si klidně můžete zjistit sám z běžně dostupných zdrojů. 

Ad 4; To nevím, o tom článek navíc není.

Ad 5; Já nic takového nenavrhuji. Tohle je otázka pro toho, kdo by něco podobného chtěl zavést. Nicméně stejně nemáte pravdu, viz. v článku uvedené příklady.

0/0
25.2.2014 11:03

J69i85ř11í 81S67o48c26h39o34r 1502312753611

Představa, že MHD zdarma přinutí mnoho lidí jet do práce MHD místo autem je zcela zcestná. Já mám dnes například náklady na cestu do práce autem 6x vyšší než je předplatné na MHD a i kdyby byla MHD zdarma, ji stejně použiji zcela mimořádně.

+2/0
17.1.2014 13:46

K15a34r67e16l 69N97o65v32á32k 8683308388266

Prý: "odpadá možnost úplně se zbavit přepravních kontrol, výroby a distribuce jízdních dokladů."

To evidentně nepůjde, pokud bude MHD pouze pro osoby s trvalým bydlištěm v Praze a to pouze pro ty nedlužící.

0/0
17.1.2014 10:57

J36o53s47e43f 82D93r84á66s55a75l 2544225941

však to také autor zmiňuje

0/0
17.1.2014 11:11

V11l22a94d10i96m21í35r 85H21r40u56b62ý 4417343224299

No jo, tak proč to nejdříve uvádí jako výhodu?

+1/0
17.1.2014 14:44

L46a26d79i53s51l22a71v 91N90á66d37v90o93r58n57í22k 6924735967526

vaše tvrzení že..."Lidé by se přesunuli z osobních aut do MHD" ....je blbost....

+1/−3
17.1.2014 10:43

P37e32t71r 19P12á40l24k23a 6903796510692

autor nic takového netvrdí.

Četl jste to vůbec nebo jste si na základě titulku předem vymyslel příspěvek a šup sem s ním?

+1/0
17.1.2014 11:15

L71a47d18i59s73l67a53v 87N49á12d18v39o83r44n90í61k 6814435687666

..račte prominout při vašem vzdělání...ale mezi uvozovkami je přesný citát autorovy věty třetí odstavce prvního .....jestli tam čtete něco jiného.... račte vrátit školné...

+1/0
17.1.2014 15:49

K37a69r91e24l 54N70o51v20á97k 8583118208256

Tak MHD nemůže to být zdarma, protože strojvůdci a údržbáři budou chtít dostávat plat.

Dodavatelé elektrické energie, topení a náhradních dílů budou chtít dostat zaplaceno.

???

Otázka je tedy špatně položená.

Správně  otázka zní: " pro koho bude zdarma a kdo to (dobrovolně ?)zaplatí ?"

+1/0
17.1.2014 10:40

J67o28s56e49f 97D47r34á30s18a12l 2344245411

ono by to bylo cyklické.....část by se opravdu do MHD asi přesunula, tím by se zlepšíla doprava auty, takže by zase víc lidí začalo těmi auty jezdit a tak pořád dokola

+2/0
17.1.2014 10:54

J34o67s49e61f 40D56r21á84s42a12l 2544935141

patří pod p. Nádvorníka

0/0
17.1.2014 10:54

L13a26d42i89s90l11a96v 24N26á25d43v22o83r94n43í45k 6284665667106

okruh lidí kteří jezdí MHD a těch kteří jezdí auty...je relativně stabilní a nezmění se....třeba už jen proto že žádné z měst není fyzicky připraveno na to aby přijíždějící z mimoměstské oblasti měli kde svá auuta zaparkovat a přestoupit na městskou dopravu....

..obdobně ...lokality kam je rozumné zajet MHD a kam už ne...se také nezmění....prostě někam je rozumné zajet autem...někam se to nevyplatí.....

+3/0
17.1.2014 11:01

J22o45s82e70f 45D28r53á98s39a35l 2264125551

pokud by se změnil jeden ze současných parametrů, a to cena MHD, tak by to jistě na určitou část motoristů vliv mělo

+2/0
17.1.2014 11:13

J92o44s18e86f 28D21r33á26s26a18l 2514155491

z kontextu je snadno dovoditelné, že zadarmo to bude pro cestující a zaplatí to provozovatel

0/−1
17.1.2014 10:57

M55i60r76o48s23l44a86v 92P91e66t43r 1702530718561

Pane Drásal, pokud to zaplatí provozovatel, tak jedině z našich daní. Vždycky to musí někdo zaplatit. Nic není zadarmo. Nebo ostatní pasažéři dražší jízdenkou. Náklady na hromadnou dopravu jsou do stamilionů

0/0
17.1.2014 12:29

V97l83a90d98i41m66í89r 60H35r58u98b55ý 4437823954379

Provozovatel si peníze tiskne???

0/0
19.1.2014 10:31
Foto

V40i65t 95C71h92a31l90u21p80a 5242617112766

Spíše nechápu výše pokuty za jízdu načerno. Troufám si říct, že je dnes vyšší než např. pokuta za překročení rychlosti o pár km/h v obci (dokonce často řeší policisti tyto přestupky jen domluvou s tím, že "příště" už to bude naostro za flastr). Stalo se snad někdy, že revizor řešil jízdu načerno pouze domluvou?? Ha há! to tak! Přitom černý pasažér nikoho neohrožuje ani neomezuje (pouze okrádá státní podnik, který ovšem si to "nakrade" zase jinde že). Naproti tomu těch 10km/h překročení rychlosti může zavinit smrt člověka.....

0/−4
17.1.2014 10:39

L73a26d73i48s75l28a41v 27N52á72d81v65o10r51n89í23k 6884535197956

..sorry...ale tady nejste poněkud...ale zcela mimo mísu....

+2/0
17.1.2014 10:52

P39e12t15r 57P10á63l75k92a 6783286270152

nikoho neohrožuje, jen krade, tak co to vyřešit domluvou?

Kdyby podobné postbolševické názory (vždyť jen tak trochu krade, nechme to být), nebyly k pláči, byly by k smíchu.

+1/−2
17.1.2014 11:13

M87i82l60o41š 35P16e66c64h63a19r 6879910236167

Nekrade. Jede načerno. Pokutu si bezpochyby zaslouží, ale nenazývejte to krádeží. Tou je to ještě míň krádeží než „nelegální“ stahování.

0/−2
17.1.2014 12:56

V91l79a11d96i91m69í51r 15H47r71u20b26ý 4487223514489

Nekrade, ale okrádá. Okrádá ostatní daňové poplatníky.  A je jedno, jestli je ta krádež větší či menší, než jiná, se kterou chce někdo srovnávat.

+1/0
17.1.2014 14:46

M47i34l55o76š 76P26e89c57h87a81r 6859540416297

Máte v tom guláš, řekl bych. Podle vás sice nakrade, ale jde o krádež – jestliže jde podle vás o krádež, tak snad krade, ne?

Nehájím černé pasažéry; jen mi vadí plk o kradení – o žádnou krádež nejde a nikdy nešlo.

A pokud jde o to srovnání – Výtky na hlavu pana Chalupy jsou hloupé a demagogické. Pan Chalupa se pozastavoval nad tím, že čin s daleko větší společenskou nebezpečností (překročení rychlosti jako ohrožení cizích životů) je sankcionován méně než jízda načerno. To, co mu pan Pálka urážlivě („postbolševické názory“) a lživě („vždyť jen tak trochu krade, nechme to být“) vkládá do úst a čemu vy velmi hloupě přizvukujete, to je docela síla. Rv

0/0
17.1.2014 15:22

I23l22o43n92a 70E95r90n81e35s56t63o82v45á 7873309185670

Krade! Krade službu. Ať je to cena zboží nebo cena služby, vždy je to krádež.

0/0
17.1.2014 19:31

M54i22l24o70š 63P46e46c39h75a88r 6539180196827

Krade službu? 8-o Neupadla jste na hlavičku? Schválně se zeptejte někoho znalého práv, jestli existuje trestný čin (nebo přečin či přestupek „krádež služby“). Nic takového není, službu nelze ukrást. To si ji jako odnesete v kapse? Rozumím vám, vy jste morální gigatnt a abyste měla nějaké sebepotvrzení, potřebujete si uflusnout nad někým, koho morálně převyšujete, jenže „černý pasažér“, to není ono, lépe se vám uflusává nad slovem zloděj – to má zvuk, zloději přece každý opovrhuje, tak toho černého pasažéra onálepkujete lživým označením zloděj… Jenže jestliže je jízda načerno podle vás krádež (ačkoli jí není ani omylem), proč to není vražda? Nebo znásilnění? Vlastizrada?

0/0
17.1.2014 21:10
Foto

R95o72b27e58r97t 82H54r50d55i57n65a 7972975230925

Uvědomte si prosím, jak by to vypadalo, kdyby revizor řešil pokuty domluvou. V tomto případě je nutné prostě dodržovat stejná pravidla pro všechny. Divil byste se, kolik lidí (platících) si na příliš benevolentní revizory stěžuje.

0/0
25.2.2014 11:05



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.