Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E54v43ž77e28n 22P17o86l78á12k 3388498451903

Ty investice do nových vozů jste trochu netrefil(viz ForCity, desetinásobek ceny i ppruchovosti oproti wannám), jinak ale v zásadě souhlas.

0/0
17.1.2014 20:42

M58i84r36o18s82l68a67v 38P89e87t47r 1462550178901

Také je velmi nepohodlné stát celou cestu, zvláště je li trat dlouhá celou hodinu, např. v Brně z Řečkovic do Bystrce, kdy se objíždí celé město. Autem je to nejen pohodlnější, ale podstatně rychlejší.

0/0
17.1.2014 17:30

J33a82n 97B35á37r81t29a 3520246888

Přesun lidí z aut do MHD není otázka ceny za dopravu. Zde jsou rozhodující úplně jiné faktory. A to hlavně dostupnost dopravy a doba cestování. A zde MHD prostě prohrává na celé čáře. Noční doprava je myslím jasná sama o sobě. Dlouhé intervaly a poměrně málo dopravně obsloužených míst. Jinak řečeno na spoustě míst v noci nic nejede. Noc nemusí přitom být noc doslova. Někde nic nejede už od pozdějších večerních hodin. Ani denní doprava ovšem není žádný med. Pokud např. cestujete z jedné okrajové části města do jiné okrajové části, MHD nejede přímo. Většinou je třeba několikrát přestoupit a to často ještě oklikou přes centrum (případně širší centrum). Co znamenají přestupy je myslím jasné. Jízdní řády jsou postaveny zpravidla tak, že navazující spoj odjíždí jednu až dvě minuty před příjezdem spoje, kterým přijíždíte. To znamená, že všude čekáte. Výsledkem pak je to, že 15 km jedete MHD hodinu a půl a autem 15 minut. A ušetřených 2,5 hodiny času denně už znamená hodně. 

Začít je třeba tady a nikoliv řešit to cenou.

+3/0
17.1.2014 15:54

J86i21ř83í 13K42i13n13d53l 2168367913547

Nic zadarmo neexistuje. Pokud budete jezdit zadarmo MHD, tak si ji zaplatíte jinak, třeba formu daní.  I tak města na MHD doplácí.

+3/0
17.1.2014 15:26

V25l82a68d25i23m97í35r 85H94r39u19b61ý 4517303194969

1. Jaké jsou celkové náklady na MHD v Praze (Brně)?

2. Jaké jsou tržby jízdného - vč. pokut (po odečtení nákladů na revizory)?

3. Vypočtěte to "malé" procento nákladů krytých tržbami  (ad 2 děleno ad 1 krát sto). Díky .

4. Oč se zvýší náklady MHD zvýšením přepravní kapacity řekněme o 25 % (pro ty cestující, kteří údajně přesednou z automobilů).

5. Zkuste si něco zjistit z českých a unijních zákonů. Například to, že podmínky pro všechny cestující (či jiné konzumenty služeb) nesmí být diskriminační. Že tedy mimopražští (mimobrněnští) nesmí mít jízdné nižší, než ostatní pasažéři.

+2/0
17.1.2014 14:43
Foto

R31o11b71e73r51t 14H49r65d63i84n82a 7602555900395

Vaše první 3 otázky si klidně můžete zjistit sám z běžně dostupných zdrojů. 

Ad 4; To nevím, o tom článek navíc není.

Ad 5; Já nic takového nenavrhuji. Tohle je otázka pro toho, kdo by něco podobného chtěl zavést. Nicméně stejně nemáte pravdu, viz. v článku uvedené příklady.

0/0
25.2.2014 11:03

J33i32ř17í 68S98o98c50h85o88r 1422612463661

Představa, že MHD zdarma přinutí mnoho lidí jet do práce MHD místo autem je zcela zcestná. Já mám dnes například náklady na cestu do práce autem 6x vyšší než je předplatné na MHD a i kdyby byla MHD zdarma, ji stejně použiji zcela mimořádně.

+2/0
17.1.2014 13:46

K11a86r80e40l 41N39o11v11á85k 8363908408986

Prý: "odpadá možnost úplně se zbavit přepravních kontrol, výroby a distribuce jízdních dokladů."

To evidentně nepůjde, pokud bude MHD pouze pro osoby s trvalým bydlištěm v Praze a to pouze pro ty nedlužící.

0/0
17.1.2014 10:57

J17o68s32e68f 12D62r86á69s20a62l 2114435291

však to také autor zmiňuje

0/0
17.1.2014 11:11

V63l69a64d14i71m63í32r 19H33r34u82b81ý 4737293984979

No jo, tak proč to nejdříve uvádí jako výhodu?

+1/0
17.1.2014 14:44

L33a25d47i46s40l95a87v 98N29á32d97v45o32r81n32í21k 6754365667466

vaše tvrzení že..."Lidé by se přesunuli z osobních aut do MHD" ....je blbost....

+1/−3
17.1.2014 10:43

P77e76t12r 66P57á27l43k49a 6323696770472

autor nic takového netvrdí.

Četl jste to vůbec nebo jste si na základě titulku předem vymyslel příspěvek a šup sem s ním?

+1/0
17.1.2014 11:15

L48a32d79i65s22l44a98v 41N70á28d81v88o41r21n42í96k 6664455137956

..račte prominout při vašem vzdělání...ale mezi uvozovkami je přesný citát autorovy věty třetí odstavce prvního .....jestli tam čtete něco jiného.... račte vrátit školné...

+1/0
17.1.2014 15:49

K27a42r50e16l 80N97o23v69á28k 8503598958516

Tak MHD nemůže to být zdarma, protože strojvůdci a údržbáři budou chtít dostávat plat.

Dodavatelé elektrické energie, topení a náhradních dílů budou chtít dostat zaplaceno.

???

Otázka je tedy špatně položená.

Správně  otázka zní: " pro koho bude zdarma a kdo to (dobrovolně ?)zaplatí ?"

+1/0
17.1.2014 10:40

J42o33s86e82f 90D50r56á54s77a15l 2664435141

ono by to bylo cyklické.....část by se opravdu do MHD asi přesunula, tím by se zlepšíla doprava auty, takže by zase víc lidí začalo těmi auty jezdit a tak pořád dokola

+2/0
17.1.2014 10:54

J98o22s23e46f 32D88r28á71s65a50l 2194195471

patří pod p. Nádvorníka

0/0
17.1.2014 10:54

L71a84d12i88s38l94a93v 16N49á70d85v52o88r39n46í61k 6224435387916

okruh lidí kteří jezdí MHD a těch kteří jezdí auty...je relativně stabilní a nezmění se....třeba už jen proto že žádné z měst není fyzicky připraveno na to aby přijíždějící z mimoměstské oblasti měli kde svá auuta zaparkovat a přestoupit na městskou dopravu....

..obdobně ...lokality kam je rozumné zajet MHD a kam už ne...se také nezmění....prostě někam je rozumné zajet autem...někam se to nevyplatí.....

+3/0
17.1.2014 11:01

J44o74s33e51f 55D83r19á86s42a93l 2604125791

pokud by se změnil jeden ze současných parametrů, a to cena MHD, tak by to jistě na určitou část motoristů vliv mělo

+2/0
17.1.2014 11:13

J11o21s60e59f 70D65r95á57s61a20l 2814765831

z kontextu je snadno dovoditelné, že zadarmo to bude pro cestující a zaplatí to provozovatel

0/−1
17.1.2014 10:57

M20i55r89o78s31l74a84v 67P90e86t75r 1242560438431

Pane Drásal, pokud to zaplatí provozovatel, tak jedině z našich daní. Vždycky to musí někdo zaplatit. Nic není zadarmo. Nebo ostatní pasažéři dražší jízdenkou. Náklady na hromadnou dopravu jsou do stamilionů

0/0
17.1.2014 12:29

V90l35a48d58i34m91í28r 73H50r14u59b33ý 4557253594649

Provozovatel si peníze tiskne???

0/0
19.1.2014 10:31
Foto

V77i60t 75C62h43a12l74u12p73a 5362647532776

Spíše nechápu výše pokuty za jízdu načerno. Troufám si říct, že je dnes vyšší než např. pokuta za překročení rychlosti o pár km/h v obci (dokonce často řeší policisti tyto přestupky jen domluvou s tím, že "příště" už to bude naostro za flastr). Stalo se snad někdy, že revizor řešil jízdu načerno pouze domluvou?? Ha há! to tak! Přitom černý pasažér nikoho neohrožuje ani neomezuje (pouze okrádá státní podnik, který ovšem si to "nakrade" zase jinde že). Naproti tomu těch 10km/h překročení rychlosti může zavinit smrt člověka.....

0/−4
17.1.2014 10:39

L27a68d44i26s46l33a69v 91N18á35d79v59o32r44n63í71k 6194175167246

..sorry...ale tady nejste poněkud...ale zcela mimo mísu....

+2/0
17.1.2014 10:52

P34e41t22r 81P40á69l63k70a 6933806170322

nikoho neohrožuje, jen krade, tak co to vyřešit domluvou?

Kdyby podobné postbolševické názory (vždyť jen tak trochu krade, nechme to být), nebyly k pláči, byly by k smíchu.

+1/−2
17.1.2014 11:13

M82i56l13o79š 88P41e46c88h78a14r 6549260226907

Nekrade. Jede načerno. Pokutu si bezpochyby zaslouží, ale nenazývejte to krádeží. Tou je to ještě míň krádeží než „nelegální“ stahování.

0/−2
17.1.2014 12:56

V33l93a67d87i49m94í51r 71H46r56u14b73ý 4327653264469

Nekrade, ale okrádá. Okrádá ostatní daňové poplatníky.  A je jedno, jestli je ta krádež větší či menší, než jiná, se kterou chce někdo srovnávat.

+1/0
17.1.2014 14:46

M18i60l32o10š 70P90e96c74h91a15r 6619890126427

Máte v tom guláš, řekl bych. Podle vás sice nakrade, ale jde o krádež – jestliže jde podle vás o krádež, tak snad krade, ne?

Nehájím černé pasažéry; jen mi vadí plk o kradení – o žádnou krádež nejde a nikdy nešlo.

A pokud jde o to srovnání – Výtky na hlavu pana Chalupy jsou hloupé a demagogické. Pan Chalupa se pozastavoval nad tím, že čin s daleko větší společenskou nebezpečností (překročení rychlosti jako ohrožení cizích životů) je sankcionován méně než jízda načerno. To, co mu pan Pálka urážlivě („postbolševické názory“) a lživě („vždyť jen tak trochu krade, nechme to být“) vkládá do úst a čemu vy velmi hloupě přizvukujete, to je docela síla. Rv

0/0
17.1.2014 15:22

I17l27o23n52a 30E68r28n31e44s59t28o19v34á 7463629515320

Krade! Krade službu. Ať je to cena zboží nebo cena služby, vždy je to krádež.

0/0
17.1.2014 19:31

M85i65l78o43š 62P28e47c97h28a42r 6769840166867

Krade službu? 8-o Neupadla jste na hlavičku? Schválně se zeptejte někoho znalého práv, jestli existuje trestný čin (nebo přečin či přestupek „krádež služby“). Nic takového není, službu nelze ukrást. To si ji jako odnesete v kapse? Rozumím vám, vy jste morální gigatnt a abyste měla nějaké sebepotvrzení, potřebujete si uflusnout nad někým, koho morálně převyšujete, jenže „černý pasažér“, to není ono, lépe se vám uflusává nad slovem zloděj – to má zvuk, zloději přece každý opovrhuje, tak toho černého pasažéra onálepkujete lživým označením zloděj… Jenže jestliže je jízda načerno podle vás krádež (ačkoli jí není ani omylem), proč to není vražda? Nebo znásilnění? Vlastizrada?

0/0
17.1.2014 21:10
Foto

R33o57b92e36r45t 54H10r31d66i28n98a 7362845460285

Uvědomte si prosím, jak by to vypadalo, kdyby revizor řešil pokuty domluvou. V tomto případě je nutné prostě dodržovat stejná pravidla pro všechny. Divil byste se, kolik lidí (platících) si na příliš benevolentní revizory stěžuje.

0/0
25.2.2014 11:05



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.