Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E15v15ž75e20n 94P79o55l78á47k 3918718431753

Ty investice do nových vozů jste trochu netrefil(viz ForCity, desetinásobek ceny i ppruchovosti oproti wannám), jinak ale v zásadě souhlas.

0/0
17.1.2014 20:42

M67i64r53o64s38l65a96v 22P74e55t45r 1672390528241

Také je velmi nepohodlné stát celou cestu, zvláště je li trat dlouhá celou hodinu, např. v Brně z Řečkovic do Bystrce, kdy se objíždí celé město. Autem je to nejen pohodlnější, ale podstatně rychlejší.

0/0
17.1.2014 17:30

J41a93n 96B39á19r53t18a 3640176148

Přesun lidí z aut do MHD není otázka ceny za dopravu. Zde jsou rozhodující úplně jiné faktory. A to hlavně dostupnost dopravy a doba cestování. A zde MHD prostě prohrává na celé čáře. Noční doprava je myslím jasná sama o sobě. Dlouhé intervaly a poměrně málo dopravně obsloužených míst. Jinak řečeno na spoustě míst v noci nic nejede. Noc nemusí přitom být noc doslova. Někde nic nejede už od pozdějších večerních hodin. Ani denní doprava ovšem není žádný med. Pokud např. cestujete z jedné okrajové části města do jiné okrajové části, MHD nejede přímo. Většinou je třeba několikrát přestoupit a to často ještě oklikou přes centrum (případně širší centrum). Co znamenají přestupy je myslím jasné. Jízdní řády jsou postaveny zpravidla tak, že navazující spoj odjíždí jednu až dvě minuty před příjezdem spoje, kterým přijíždíte. To znamená, že všude čekáte. Výsledkem pak je to, že 15 km jedete MHD hodinu a půl a autem 15 minut. A ušetřených 2,5 hodiny času denně už znamená hodně. 

Začít je třeba tady a nikoliv řešit to cenou.

+3/0
17.1.2014 15:54

J82i95ř69í 28K58i90n15d16l 2418937193137

Nic zadarmo neexistuje. Pokud budete jezdit zadarmo MHD, tak si ji zaplatíte jinak, třeba formu daní.  I tak města na MHD doplácí.

+3/0
17.1.2014 15:26

V92l74a65d58i53m70í39r 17H55r50u24b26ý 4237493794959

1. Jaké jsou celkové náklady na MHD v Praze (Brně)?

2. Jaké jsou tržby jízdného - vč. pokut (po odečtení nákladů na revizory)?

3. Vypočtěte to "malé" procento nákladů krytých tržbami  (ad 2 děleno ad 1 krát sto). Díky .

4. Oč se zvýší náklady MHD zvýšením přepravní kapacity řekněme o 25 % (pro ty cestující, kteří údajně přesednou z automobilů).

5. Zkuste si něco zjistit z českých a unijních zákonů. Například to, že podmínky pro všechny cestující (či jiné konzumenty služeb) nesmí být diskriminační. Že tedy mimopražští (mimobrněnští) nesmí mít jízdné nižší, než ostatní pasažéři.

+2/0
17.1.2014 14:43
Foto

R87o39b10e34r11t 50H96r70d10i81n64a 7112365130315

Vaše první 3 otázky si klidně můžete zjistit sám z běžně dostupných zdrojů. 

Ad 4; To nevím, o tom článek navíc není.

Ad 5; Já nic takového nenavrhuji. Tohle je otázka pro toho, kdo by něco podobného chtěl zavést. Nicméně stejně nemáte pravdu, viz. v článku uvedené příklady.

0/0
25.2.2014 11:03

J48i41ř45í 34S78o79c28h47o12r 1322232943781

Představa, že MHD zdarma přinutí mnoho lidí jet do práce MHD místo autem je zcela zcestná. Já mám dnes například náklady na cestu do práce autem 6x vyšší než je předplatné na MHD a i kdyby byla MHD zdarma, ji stejně použiji zcela mimořádně.

+2/0
17.1.2014 13:46

K13a94r61e98l 46N43o75v34á48k 8673888758606

Prý: "odpadá možnost úplně se zbavit přepravních kontrol, výroby a distribuce jízdních dokladů."

To evidentně nepůjde, pokud bude MHD pouze pro osoby s trvalým bydlištěm v Praze a to pouze pro ty nedlužící.

0/0
17.1.2014 10:57

J25o78s57e82f 98D16r30á48s73a29l 2514495961

však to také autor zmiňuje

0/0
17.1.2014 11:11

V40l85a13d96i13m62í18r 61H46r30u12b46ý 4637343794189

No jo, tak proč to nejdříve uvádí jako výhodu?

+1/0
17.1.2014 14:44

L53a62d42i39s26l79a81v 14N35á97d74v36o89r36n43í46k 6304875607756

vaše tvrzení že..."Lidé by se přesunuli z osobních aut do MHD" ....je blbost....

+1/−3
17.1.2014 10:43

P27e27t28r 25P56á18l75k81a 6273956950192

autor nic takového netvrdí.

Četl jste to vůbec nebo jste si na základě titulku předem vymyslel příspěvek a šup sem s ním?

+1/0
17.1.2014 11:15

L27a85d64i67s14l28a93v 93N32á78d26v94o18r55n29í17k 6144325637586

..račte prominout při vašem vzdělání...ale mezi uvozovkami je přesný citát autorovy věty třetí odstavce prvního .....jestli tam čtete něco jiného.... račte vrátit školné...

+1/0
17.1.2014 15:49

K97a81r42e26l 72N15o94v78á59k 8923538598796

Tak MHD nemůže to být zdarma, protože strojvůdci a údržbáři budou chtít dostávat plat.

Dodavatelé elektrické energie, topení a náhradních dílů budou chtít dostat zaplaceno.

???

Otázka je tedy špatně položená.

Správně  otázka zní: " pro koho bude zdarma a kdo to (dobrovolně ?)zaplatí ?"

+1/0
17.1.2014 10:40

J56o17s73e79f 34D70r47á70s63a79l 2184105421

ono by to bylo cyklické.....část by se opravdu do MHD asi přesunula, tím by se zlepšíla doprava auty, takže by zase víc lidí začalo těmi auty jezdit a tak pořád dokola

+2/0
17.1.2014 10:54

J59o88s13e56f 87D32r73á27s91a31l 2774185481

patří pod p. Nádvorníka

0/0
17.1.2014 10:54

L96a24d70i39s72l79a44v 61N90á82d23v21o34r72n70í15k 6474115857196

okruh lidí kteří jezdí MHD a těch kteří jezdí auty...je relativně stabilní a nezmění se....třeba už jen proto že žádné z měst není fyzicky připraveno na to aby přijíždějící z mimoměstské oblasti měli kde svá auuta zaparkovat a přestoupit na městskou dopravu....

..obdobně ...lokality kam je rozumné zajet MHD a kam už ne...se také nezmění....prostě někam je rozumné zajet autem...někam se to nevyplatí.....

+3/0
17.1.2014 11:01

J97o34s69e18f 21D32r89á79s71a55l 2744245901

pokud by se změnil jeden ze současných parametrů, a to cena MHD, tak by to jistě na určitou část motoristů vliv mělo

+2/0
17.1.2014 11:13

J30o24s58e47f 88D61r26á78s64a50l 2504165421

z kontextu je snadno dovoditelné, že zadarmo to bude pro cestující a zaplatí to provozovatel

0/−1
17.1.2014 10:57

M26i92r10o46s56l68a85v 35P34e84t88r 1972680668421

Pane Drásal, pokud to zaplatí provozovatel, tak jedině z našich daní. Vždycky to musí někdo zaplatit. Nic není zadarmo. Nebo ostatní pasažéři dražší jízdenkou. Náklady na hromadnou dopravu jsou do stamilionů

0/0
17.1.2014 12:29

V42l75a81d84i87m51í25r 60H48r25u67b39ý 4397443824439

Provozovatel si peníze tiskne???

0/0
19.1.2014 10:31

V49i93t 61C83h10a27l55u76p20a 5722507242816

Spíše nechápu výše pokuty za jízdu načerno. Troufám si říct, že je dnes vyšší než např. pokuta za překročení rychlosti o pár km/h v obci (dokonce často řeší policisti tyto přestupky jen domluvou s tím, že "příště" už to bude naostro za flastr). Stalo se snad někdy, že revizor řešil jízdu načerno pouze domluvou?? Ha há! to tak! Přitom černý pasažér nikoho neohrožuje ani neomezuje (pouze okrádá státní podnik, který ovšem si to "nakrade" zase jinde že). Naproti tomu těch 10km/h překročení rychlosti může zavinit smrt člověka.....

0/−4
17.1.2014 10:39

L42a54d87i25s68l19a77v 25N25á31d52v27o34r43n14í24k 6924135497456

..sorry...ale tady nejste poněkud...ale zcela mimo mísu....

+2/0
17.1.2014 10:52

P43e72t47r 30P51á73l13k45a 6473116540112

nikoho neohrožuje, jen krade, tak co to vyřešit domluvou?

Kdyby podobné postbolševické názory (vždyť jen tak trochu krade, nechme to být), nebyly k pláči, byly by k smíchu.

+1/−2
17.1.2014 11:13

M31i97l63o25š 49P83e61c34h19a92r 6349220296397

Nekrade. Jede načerno. Pokutu si bezpochyby zaslouží, ale nenazývejte to krádeží. Tou je to ještě míň krádeží než „nelegální“ stahování.

0/−2
17.1.2014 12:56

V21l12a86d67i41m57í34r 92H38r24u29b54ý 4207543254749

Nekrade, ale okrádá. Okrádá ostatní daňové poplatníky.  A je jedno, jestli je ta krádež větší či menší, než jiná, se kterou chce někdo srovnávat.

+1/0
17.1.2014 14:46

M74i79l86o78š 79P14e90c39h20a57r 6659470906417

Máte v tom guláš, řekl bych. Podle vás sice nakrade, ale jde o krádež – jestliže jde podle vás o krádež, tak snad krade, ne?

Nehájím černé pasažéry; jen mi vadí plk o kradení – o žádnou krádež nejde a nikdy nešlo.

A pokud jde o to srovnání – Výtky na hlavu pana Chalupy jsou hloupé a demagogické. Pan Chalupa se pozastavoval nad tím, že čin s daleko větší společenskou nebezpečností (překročení rychlosti jako ohrožení cizích životů) je sankcionován méně než jízda načerno. To, co mu pan Pálka urážlivě („postbolševické názory“) a lživě („vždyť jen tak trochu krade, nechme to být“) vkládá do úst a čemu vy velmi hloupě přizvukujete, to je docela síla. Rv

0/0
17.1.2014 15:22

I51l48o65n35a 33E29r83n22e90s61t75o18v77á 7343139465960

Krade! Krade službu. Ať je to cena zboží nebo cena služby, vždy je to krádež.

0/0
17.1.2014 19:31

M92i91l61o67š 41P82e14c19h66a91r 6419520666817

Krade službu? 8-o Neupadla jste na hlavičku? Schválně se zeptejte někoho znalého práv, jestli existuje trestný čin (nebo přečin či přestupek „krádež služby“). Nic takového není, službu nelze ukrást. To si ji jako odnesete v kapse? Rozumím vám, vy jste morální gigatnt a abyste měla nějaké sebepotvrzení, potřebujete si uflusnout nad někým, koho morálně převyšujete, jenže „černý pasažér“, to není ono, lépe se vám uflusává nad slovem zloděj – to má zvuk, zloději přece každý opovrhuje, tak toho černého pasažéra onálepkujete lživým označením zloděj… Jenže jestliže je jízda načerno podle vás krádež (ačkoli jí není ani omylem), proč to není vražda? Nebo znásilnění? Vlastizrada?

0/0
17.1.2014 21:10
Foto

R54o15b58e44r24t 62H79r43d67i18n36a 7872555370405

Uvědomte si prosím, jak by to vypadalo, kdyby revizor řešil pokuty domluvou. V tomto případě je nutné prostě dodržovat stejná pravidla pro všechny. Divil byste se, kolik lidí (platících) si na příliš benevolentní revizory stěžuje.

0/0
25.2.2014 11:05





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.